Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Linda - 16 mars 2009 22:00

 


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 5 (19 Februari) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite och det är bara en skönhetspodukt det brukar alltid vara så mycket sånt annars.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 5 (19 Februari) 2oo9:

* Svart Quiltad Väska, ASOS www.asos.com, 18o kronor- Chanel-aktig väska med de Quiltade axelremmarna.

* Depend Sesamolja, 149 kronor- Smart pipett som gör oljan lättdoserad. Går lätt in i huden och gör naglarna och nagelbanden lena och fina. Det känns också som att de blir återfuktade på djupet. Oljan luktar dessutom jättegott!

* Rosa Pumps, Bianco, 5oo kronor- Jag tycker att skorna är snygga, och speciellt färgen, men jag hade helst skippat rosetten!

* Svart Behå, Twilfit, 269 kronor- Vanlig T-shirt behå som kan vara bra att ha!

* Blå Klänning, finns hos www.mandeldesign.se, ONLY, 199 kronor- Fin klänning!  

Av Linda - 16 mars 2009 20:20

 

Den här killen sjunger ju bara för bra och sedan är han ju riktigt snygg också :)

Den här låten skulle ha vunnit vad fan!

Sen är han ju lik någon som jag börjar bli mer och mer intresserad av!

Av Linda - 16 mars 2009 17:00

Jag är så himla slö i min kropp idag, och det blev inte bättre av att jag var ute och cyklade en runda på 3o minuter i den jävla blåsten! Idag har det verkligen blåst en hel del! Får ju skylla mig själv i och för sig. Tycker ändå att måndagar är jag som slöast och segast efter helgen. Inte så konstigt egentligen eftersom jag sovit så jävla dåligt varje helg i sju månaders tid! Jag har suttit och tittat på Gilmore Girls nu, och nyss zappade jag över till Sex and the City - jag gillar båda serierna, tycker att dem är så bra :)


I lördags såg jag ju inte Melodifestivalen, men idag gick reprisen så jag såg Måns Zelmerlöf sjunga sin låt :) HAN ÄR SNYGG! Dessutom är han så charmig med sitt leende och sin skånska dialekt.

När jag ser Måns kommer jag att tänka på någon då jag tycker att Han påminner om Måns :) Jag känner inte den här personen så bra än, men jag vill verkligen lära känna honom mera :) Jag tänker på honom emellanåt med... Men vi får la se vad som händer och fötter.

NU ska jag däremot fixa mat Kyckling Röd Curry och Sallad till får det bli idag har inte lust att fixa något annat.

Ni får ha en fortsatt bra måndagseftermiddag folks! Tjing tjong! 

Av Linda - 16 mars 2009 12:00

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 5 (19 Februari) 2oo9, kom jag till den här sidan där dem tipsar om hur man skillnaden mellan nagelolja och nagelförstärkare bland annat. 


Varsågod, här kommer en liten miniguide till hur du bäst använder din nagelolja (och varför den kan göra underverk för dina naglar).

Artikeln är skriven av Thérése Andersson.


Vad är nagelolja?

Nagelolja är, som hörs på namnet, en återfuktande olja som används för att stärka naglar som skivar sig och återfukta nagelband som spricker. Nageloljor är berikade med återfuktande ämnen och ska oftast appliceras och masseras in på torra, väl rengjorda naglar. Gärna varje dag!

Varför ska jag använda nagelolja?

Precis som din hud och ditt hår behöver dina naglar få ordentligt med fukt för att må bra. Våra naglar innehåller olja, men de allra flesta av oss har ett underskott av den. Ett tecken på att dina naglar behöver en extra dos olja är att de känns sköra och uttorkade.

Vad är skillnaden mellan nagelförstärkare och nagelolja?

Nagelförstärkare innehåller ämnen som gör naglarna starkare på ytan, genom att bilda ett skyddande och stärkande lager. Nagelolja återfuktar på djupet och ger på sikt starka och friska naglar. Vill du ha starka naglar för stunden, satsa på en nagelförstärkare. Vill du bygga upp starka naglar, investera i en nagelolja.

Nagelolja känns så kladdigt! Hur kan jag använda den på bästa sätt?

Allra bäst är att applicera nagelolja när du har en stund över och inte behöver använda dina händer, till exempel framför teven eller när du ska sova. Ett hett tips är att måla på oljan och sedan dra över ett par tunna bomullsvantar, så kladdar inte oljan av sig på dina kläder. Finns bland annat på apoteket...  


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards