Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Linda - 9 mars 2009 22:50


Nu har jag suttit och kollat igenom Glamours Mars nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Rent generellt sett tycker jag att Glamour har blivit sämre på att ha snygga kläder, fina accessoarer och smink nu för tiden. Speciellt om jag jämför med mina andra tidningar som jag läser. Men jag hittade två skönhetsprodukter.


Detta hittade jag i Glamours Mars nummer 2oo9:

* Moschino Glamour Parfym 3o ml EdP, 375 kronor- Glamour är en sådan där doft som alla gillar, med lätta blommor och en svag havsfräschör som gör att doften aldrig blir för söt. Perfekt för dejter med både kvinnor och män. Snygg flaska, tycker jag!

* Guerlain Eye Primer, 295 kronor- Kan vara bra att ha, och dosan är snygg!

Av Linda - 9 mars 2009 18:18

Nu när jag har läst ut Glamours Mars nummer 2oo9, kom jag till en artikel som handlade om Scarlett Johansson. Jag tänkte bjuda på lite vad man kunde läsa om henne i artikeln.


Scarlett Johansson avancerar. Den 24-åriga begåvningen är inte bara aktuell med en ny film, hon gör nu också regidebut (samtidigt som hon frontar en Dolce & Gabbana-kampanj)! Dessutom har hon hittat sin drömman, gift sig och längtar nu efter en bebis...

Artikeln är skriven av Brooke Hauser. 


Grekiska mytologin har Kalliope. Den moderna mytologin har Scarlett Johansson.  Det är det närmsta en gudinna vi kan komma.

Ända sedan "Lost in Translation" och "Flicka med Pärlörhänge" har människor - både kända och okända - fallit för henne. Sångerskan Katy Perry inspirerades av henne när hon skrev låten "I Kissed a Girl" och Scarlett är regissören Woody Allens musa.

- Jag tycker inte att man använder ordet "musa" rätt - en musa är en person som inspirerar dig i jobbet. Jag inspirerar inte Woody, jag passar bara in i "ung kvinna"-mallen i hans filmer. Om inte jag hade passat in där hade någon annan gjort det. 


Ja, just det. Och det var Scarletts sensuella läppar som låg till grund för Katy Perrys megahit "I Kissed a Girl".

- Det hade jag ingen aning om, jag borde få en del av pengarna som låten drar in! Jag är smickrad så klart, men mina läppar är upptagna av en annan, säger Scarlett hemlighetsfullt. 


Hon och skådespelaren Ryan Reynolds gifte sig i höstas, och på Scarletts hand gnistrar en stor diamant. Men hon vägrar att berätta hur hon och Ryan träffades.

- Det är privat och vår saga. 


Den senaste som bländats av Scarletts skönhet är serietecknaren Frank Miller (som står bakom filmatiserade "Sin City"). I hans senaste film "The Spirit", som är skapad från Will Eisners serietidning, fanns det från början ingen roll till Scarlett. Efter att Frank ätit en lunch med skådespelerskan skrev han rollen som femme fatalen Silken Floss till henne. 

- Först blir du slagen ur skorna av Scarletts skönhet, sedan inser du hur smart hon är. Du är dum om du inte skriver en roll för henne. I filmen driver Scarletts karaktär med män, hon uppfyller varje mans fantasi och är sensuell och oåtkomlig. Scarlett spelar rollen perfekt! 


När Scarlett spelade in "Den andra systern Bolelyn" förra året träffade hon Natalie Portman och de blev bra vänner efter den filmen.

- Jag är en professionell person. Jag missar aldrig en inspelningsdag. Stormar inte bort från scenen. Jag tror att Natalie också är sådan, säger Scarlett. Vi tar båda våra karriärer väldigt seriöst och älskar film. 


Det kan vara en slump, men ofta spelar Scarlett den vilsna, unga kvinnan som försöker hitta sig själv (nu senast i "Vicky Christina Barcelona"). Är Scarlett även en sökare privat?

- Kanske, det är svårt att säga. Utmanar jag mig själv? Är det någon sorts sökande? Ja, det tror jag jag. Jag är en impulsiv tjej på ett sätt. Men jag är inte bara en sökare som söker - jag vill ha svar.


Scarlett vill också ha stabilitet.

- Jag har alltid velat gifta mig och ha barn. Men jag har aldrig haft någon fantasidröm om hur mitt bröllop skulle vara, säger Scarlett som nu är "fru Ryan Reynolds".

- Vissa tjejer har haft drömmar sedan de var små om hur deras bröllop ska se ut. Men i mitt liv har allt hänt natruligt, jag har aldrig planerat vad som ska hända...


Av Linda - 9 mars 2009 17:10

Klockan ett idag gick jag ut på en lååång härlig powerwalk runda. Solen sken och molnen hade försvunnit mer och mer så himlen var blå och fin :)

Jag hade på mig min rosa halsduk, men den tog jag av mig efter fem minuter - det var ju varmt ute tyckte jag. ÄNTLIGEN lite värme och det var ju helt underbart att gå i solen. Jag gick från mig till Odengatan, hela Bangatan ända bort till Industrierna och mot F-berget och hem! Jag njöt verkligen av rundan och vädret med en massa musik i öronen.

Dock har det kommit massa moln nu igen på eftermiddagen, men det är "snälla" moln - inga regn moln, men jag har ju redan vart ute på min sköna runda. Var lite mör i benen efter att ha gått fort och snabbt i 5o minuter.


Nu är jag hungrig (ovanligt) och jag tänkte värma Spaghetti och Köttfärssås idag så jag blir av med dem resterna. Men det är aldrig fel med den maten :) Ha en fortsatt bra eftermiddag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 9 mars 2009 12:00

Idag är det härligt väder ute. Det har dock kommit lite mer moln under en halvtimma, men det är fortfarande soligt ute och fåglarna kvittrar :)

Snön som kom i lördags håller på att försvinna det var inte så mycket snö som kom heller för den delen.

Ska äta en macka och ta ett glas Bravo Apelsinjuice, borsta tänderna och sedan gå ut en Powerwalk runda :) 

Man får passa på medans det är fint väder ute, och det är alltid skönt att röra på sig tycker jag!

Ni får ha en trevlig måndag där ute i Sverige folks! Tjing tjong!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards