Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Linda - 5 mars 2009 21:45

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 4 (5 Februari) 2oo9, kom jag till den här sidan där de skrev om tips mot torr vinterhy! Jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa.


Knastriga ben, torra fötter och armbågar som ser ut som elefanthud? Lösningen heter body butters, en lyxigare och krämigare variant av bodylotions. VR tipsar om allt du behöver veta om vinterns skönaste törstsläckare.

Artikeln är skriven av Thérése Andersson.


Vad är skillnaden mellan bodylotion och body butter?

Precis som det hörs på namnet har body butters ofta en mer smörig konsistens. Där bodylotions är flytande är body butters mer trögflytande, vilket gör att de är lite svårare att arbeta in i huden. Å andra sidan återfuktar de huden djupare än en bodylotion.

Varför är body butters mer återfuktande än body lotions?

Hemligheten ligger i ingredienserna, särsklit de oljor från nötter och mjukgörande frön som utgör basen i body butters. Body butters biter i allmänhet på riktigt torr hud, som body lotions har svårt att återfukta.

Var på kroppen kan jag använda body butter?

Överallt där din hud lätt blir extra torr, som till exempel knän, fötter och armbågar. Body butters är dock ingenting för ansiktet, eftersom de innehåller ingredienser som kan orsaka igentäppta porer och kvisslor. Satsa på en återfuktande ansiktsmask istället.

Min body butter är jättesvår att få in i huden och färgar av sig på mina kläder. Vad ska jag göra?

Body butters blandar sig bättre på torr hud, så se till att du torkar dig noga efter duschen. Det är också lättare om du masserar in produkten med uppvärmda händer. Arbeta i cirkulerande rörelser och torka av överflödet med en näsduk, så slipper du missfärgningar på kläderna.

Jag har inte särskilt torr hud, men gillar ändå att smörja in mig med body butters. Är det skadligt för huden?Nej, tvärtom. Oavsett om du känner dig torr eller inte, så är ett body butter som ett återfuktande balsam för kroppen. Bara att smörja på!

Är det sant att body butters håller bättre om de förvaras i kylskåpet?

Nej, det stämmer inte. När body butters först dök upp under 9o-talet var tanken att de skulle förvaras i ett kylskåp precis som riktigt smör. Så är inte längre fallet, utan du kan lugnt ställa det var du vill. 


 

 

Av Linda - 5 mars 2009 17:00

Idag har jag vart seg och slö efter att ha lagt mig så sent igår. Men jag var tvungen att prata med en person klart så nu vet jag hur saker och ting ligger till. Hmm, inga bra jävla saker iallafall. Aja, det är la löst nu tror jag!


Imorse ville jag inte gå upp över huvud taget ville bara ligga och sova, men det är bättre att jag lägger mig i tid sen istället. Jag ska ta hand om den tråkiga disken nu och fixa maten med. Tänkte äta Cous Cous, Kotlett, Béarnaisesås och Sallad till idag! Vette fan om det är gott med Béarnaisesås till just Cous Cous, men jag ska prova och se - kan vara skönt med lite variation om inte annat. Dessutom har jag så himla mycket Cous Cous här hemma.


Vad fan, månaderna bara går och går :( Snart är det inte långt kvar tills domedagen är här :O Och till helgen fyller bästa C., år :) Du och jag C., vi är oslagbara tillsammans och vi kommer alltid vara kompisar, hela livet ut!


Har vart tråkigt väder idag så jag satt och kollade på CLEO under dagen den fem första avsnitten. Det är en rolig och bra serie, skönt med svenska humorserier emellanåt! Nä, nu ska jag ta hand om den tråkiga disken och fixa mat! Tjing tjong folks!


Av Linda - 5 mars 2009 12:06

Idag är det inte allt roligt väder ute! Det är grått, trist och det blåser en del. Skitväder med andra ord den här torsdagen den femte mars.

Jag kommer ta en sväng på cykeln så att jag åtminstone får luft, men sen när jag kommer hem ska jag se på en film. I måndags när teven inte fungerade på två timmar (som jag vet), satte jag på CLEO som gick på SVT1 för några år sedan. CLEO är en svensk komediserie med Suzanne Reuter, Johan Rheborg och Loa Falkman bland annat - jag gillar den serien den är rolig tycker jag :)


Jag fick rolig post idag,inte bara reklam som jag brukar få på torsdagar. Min Glamour kom idag :) Så nu ska jag bläddra igenom den snabbt och sedan ta en sväng ute i skitvädret. Tjing tjong så länge folks! 


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards