Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Linda - 3 mars 2009 22:00

Äntligen började en av mina favoritserier igen :)

Dagens avsnitt var väldigt spännande! Längtar tills nästa tisdag det avsnittet lär ju vara spännande nu när man får veta mer om den där Dave.

Annars har det vart en seg tisdag. Grannjävlarna levde faaaaan inatt, och det var såååå nära att jag ringde till Securitas... Men är de som dem var natten till idag den här natten då tvekar jag inte att ringa för fem jävla öre!  

Jag somnade nog runt tre inatt på grund av dem JÄVLA IDIOTERNA! Har vart helt slut idag så jag värmde mig bara en Felix Capriciosa mini-Pizza och jag hade Sallad till. Vanlig, tråkig tisdag med andra ord. 

Ska snart sova faktiskt, men jag hoppas att Ni har haft en bra dag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 3 mars 2009 19:15

Tidigare idag var jag på Apoteket. Skulle köpa mig ett Ansiktsvatten eftersom mitt är snart slut. Jag såg att dem hade 5o% på Apolivas produkter eftersom dem skulle utgå i sortimentet. Dem har ändrat om sin design.

Då passade jag på att köpa deras Ansiktsvatten istället. Blev hur billigt som helst! Så om ni vill ha ett billigt ansiktsvatten - köp Apolivas, deras produkter ska vara bra har jag hört.


Ansiktsvatten Apoliva, ORDINARIE PRIS 33 kronor NU 16,5o kronor.

 

Av Linda - 3 mars 2009 17:22

 

   

 

      


Nu har jag suttit och kollat igenom Plaza Kvinnas Februari nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite blandade saker den här gången.


Detta hittade jag i Plaza Kvinnas Februari nummer 2oo9:

* Diorskin Nude Foundation. 425 kronor- Med inspiration från vårens modevisningar och John Gallianos look "Nude", har Dior skapat en foundation med välgörande vitaminer och mineraler. Nu kan du få en fantastiskt fräsch och naturlig look samtidigt som din hy får en näringsrik energiboost.

* Clarins Hydraquench Cream Fuktcreme, 46o kronor- Lättapplicerad och mjuk creme som gör huden ljuvligt återfuktad och ger ett utjämnande resultat som håller i sig dagarna efteråt. Den halvt genomskinliga, blå förpackningen för direkt tankarna till återfuktning och känns riktigt lyxig.

* Marimekko Sänglinne-set med Påslakan och ett Kuddöverdrag, cirka 65o kronor- Lite väl dyrt kanske, men ett snyggt set!

* Vit Ektorp Schälsong, Ikea, 2695 kronor- Jag har mina soffor i Ektorp-serien, och en Schälsong i Ektorp-serien hade inte vart dumt att ha!

* Rosa och Vita Munblåsta Vaser, Ikea, 59 kronor/styck- Sjuktsnygga vaser, och jag vill ha dem i båda färgerna! Dessutom är dem billiga!

Av Linda - 3 mars 2009 12:00

Nu när jag har läst ut Plaza Kvinnas Februari nummer 2oo9, kom jag till en artikel som handlade om just Anne Hathaway. Jag tänkte skriva ner lite vad som stod i artikeln med henne. 


Filmstjärnan Anne Hathaway är präktigheten personifierad. Men vad döljer sig egentligen under ytan? Skandalen med kriminelle pojkvännen har slagit en spricka i hennes helylleimage.

Artikeln är skriven av Gunnar Rehlin och Charlotta Jakobsson.


Från charmerande Disneyprinsessa till missbrukande dramaqueen. På bioduken går Anne Hathaway från en extrem till en annan, men i verkligheten ger hon sken av att vara en vanlig karriärskvinna som sätter jobbet först. Anne är något så exotisk som en Hollywoodstjärna som inte byter pojkvänner på löpande band, inte prenumererar på skandaler eller åker in och ut från rehab. Istället är en av årets Oscarsfavoriter noga med att påpeka att jobbet alltid kommer först och att socialt arbete ligger henne varmt om hjärtat. 


Men hennes präktiga image fick sig en rejäl törn när pojkvännen sen fyra år Rafaello Follieri, förra året arresterades anklagad för omfattande svindlederier. Han misstänks ha lurat privatpersoner på miljontals dollar i en komplicerad fastighetshärva. Pengarna använde han till sin luxiösa livsstil, som också Anne tagit del av. Hon drogs in i förundersökningen, men förklarades snabbt oskyldig, och gjorde efter det slut med Follieri. Anne har mött skandalen med en värdig tystnad. Hennes motto när det kommer till medial uppmärksamhet är ett citat av Oscar Wilde:

"Ju mindre som sägs om livets plågor, desto bättre".

- Folk omkring en tar precis så mycket som man är villig att ge. Därför måste man själv se till att man tar kontroll över det som skrivs om en, att man inte lämnar ut mer än det man själv vill. För mig är Meryl Streep den absoluta förebilden. Hon talar mycket och ofta, men ändå finns det en mystik kring henne. Precis så vill jag ha det. Publiken vet inte allt om mig.


Vi träffas en varm dag i Rom, på lyxiga hotellet Hassler. Anne är hjärtlig och öppen, men mer reserverad än hon har varit tidigare. De många mediala turerna kring Follieri har satt sina spår, och vänligheten till trots, är hon på sin vakt. För dagen är hon klädd i kjol och svart blus, som något förvånande visar sig komma från H&M. 


Anne är aktuell i dramat Rachel Getting Married, där hon spelar en före detta drogmissbrukare vars syster Rachel ska gifta sig. När Hathaways Kym dyker upp på bröllopet flyter gamla konflikter upp till ytan och sammandrabbningarna är ett faktum. Anne har fått strålande kritik för sin insats som Kym, en roll som ligger långt ifrån prinsesskaraktären hon slog igenom med.

- Jag träffade många drogmissbrukare under min research. Det var oerhört lärorikt, jag var ju tvungen att förstå Kym. Jag ville få med hela hennes historia; vad det var som fått henne att börja med droger och hur det nu skulle kunna gå för henne när hon blivit avgiftad. 


Anne har vart med i filmer som En prinsessan dagbok (2oo1), Kaos (2oo5) och Brokeback Mountain (2oo5) för att nämna några och i alla filmerna har hon gjort förvandlingar, filmmässigt. Hon tog ytterligare ett steg i sin förvandling med Djävulen bär Prada (2oo6), där rollen som Meryl Streeps fumliga assistent gjorde att modevärlden fick upp ögonen för henne. 


Förra året blev hon Lancômes ansikte utåt, och har bland annat frontat reklamen för deras nya doft Magnifique.

- Jag trodde aldrig att jag skulle bli tillfrågad om någonting sådant, eller att jag skulle vilja göra det. Men Lancôme är ett så fantastiskt märke. Jag var tvungen att fånga tillfället, även om jag kan ha reservationer inför skådespelare som blir synonyma med ett visst varumärke.


Disneyprinsessa, komisk agent, välgörare och övertygande drogmissbrukare. Anne överraskar lika mycket som hon imponerar i sina roller, och det är omöjligt att veta var vi kommer att få se henne i framtiden. en sak är i alla fall säker vad gäller Anne; vad man ser och vad man får är inte alltid samma sak... 


  

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards