Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Linda - 25 februari 2009 22:30

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 3 (22 Januari) 2oo9, kom jag till den här sidan där dem skrev om tips hur man får håret att glänsa! Tänkte skriva ner tipsen som man fick! Bra att variera med kändisar och annat i tidningarna också faktiskt.


Vad är hårserum? Hur fungerar det? Är det sant att det botar kluvna hårtoppar? VR reder ut begreppen.

Artikeln är skriven av Thérése Andersson.

 

Vad är hårserum och hur fungerar det?

Hårserum gör håret glänsande och motverkar statiskt och elektriskt hår. Serumet fomrar ett tunt, skyddande lager på hårstråna som verkar återfuktande och vårdande. Vid regelbunden användning blir håret utsatt för mindre slitage, vilket innebär mindre kluvna hårtoppar.

Vem kan använda hårserum?

Hårserum passar alla hårtyper, även om det främst riktar sig till frissigt, torrt och skadat hår. Eftersom hårserum brukar vara väldigt dryga räcker det med en liten klick, ungefär lika stor som en femtioöring. Var extra lätt på handen om du har tunt och fint hår, eftersom hårserum kan tynga ner håret och ge det en fet look.

Mitt hår ser bara fett ut. Vad gör jag för fel?

Hårserum ska bara appliceras i hårlängderna, aldrig i hårbotten - såvida du inte vill att håret ska se riktigt fett ut. Har du tunt och fint hår kan det, tyvärr, klibba ihop och se fett ut av hårserum. Applicera en mycket liten mängd i hårtopparna och öka mängden gradvis.

Hur ofta kan jag använda hårserum?

Varje dag! Du applicerar det som ett av de sista stegen i din styling, efter mousse och föning, men före hårspray.

En del serum ska appliceras på blött hår, andra på torrt hår. Vad är skillnaden?

Hårserum som är tänkt till blött hår är ofta mer vårdande och ska appliceras i hela håret för att ge det en fuktboost. Serum som är tänkta till torrt hår är också vårdande, men innehåller mer glänsgivande ämnen. Vill du ha ett extra vårdande serum, välj ett som ska appliceras i blött hår. Känns stylingen och glansen viktigare, välj ett för torrt hår.

Stämmer det att hårserum råder bot på kluvna hårtoppar?

Ja, på sätt och vis. Hårserumet lagar kluvna hårstrån tillfälligt, genom att det omgärdar varje ensklit strå med sin feta konsistens. Ungefär på samma sätt som när du lagar ett par nylonstrumpbyxor med nagellack. Effekten försvinner dock så fort du tvättar håret med schampo. 


Av Linda - 25 februari 2009 18:50

Idag har det inte vart lika fint som igår, TYVÄRR! Men samma som igår så har det blåst en del idag också.

En tjocka kommer in nu, och det duggar lite ute. Okej, det är ju bra då försvinner den jävla snön för en gångs skull :D Får la vara glad över det.

Jag vill ha vår och värme, sommar och sol, ligga och steka fläsket vid en strand, på min balkong eller på en gräsmatta. Ååååå, vad jag längtar, längtar tills detta händer!



Magen är nöjd för tillfället tills jag blir hungrig igen. Åt Pommes Frites, Hamburgekött och Sallad till. Helt okej mat, men kunde vart lite godare :) Sitter och tittar på vädret nu - bajsväder blir det bara massa moln. Men när jag såg lokalvädret nyss så visade de sooool på fredag :) Det uppskattas ju alltid! Ikke sant?

Nä, nu ska jag läsa lite till. Ni får ha en trevlig onsdag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 25 februari 2009 16:46

Jag har blivit utmanad av Linda, www.thelifeoflinda.bloggagratis.se  


1. 4 tv-program jag brukar se: Gossip Girl, Desperate Housewives, Andra Avenyn och The Hills.

2. 4 saker jag gjorde igår: Duschade, powerwalkade en lång runda, var nere i återvinningsrummet och återvann, och lagade mat. 

3. 4 saker jag längtar till: Löning, sommaren, Göteborg och våren.

4. 4 saker som står på min önskelista: Pengar, kläder, inredningsprylar och blommor.

5. 4 saker jag avskyr: Att vara fattig, orättvisor, spindlar och TRÅNGA RUM.

6. 4 saker jag tycker om att göra: Träffa kompisar, shoppa, festa och gå promenader.

7. 4 saker jag åt igår: Hönökaka, ris, kyckling och isbergssallad.

8. 4 bloggar jag utmanar:


Agnez, www.agnez.bloggagratis.se,

Ellie, www.estella.bloggagratis.se,

Emelie, www.fimpen.bloggagratis.se,

Kusin Helena, www.onemorelevel.bloggagratis.se   

Av Linda - 25 februari 2009 12:52

 

 

         

 


Nu har jag suttit och kollat igenom Glaze Januari nummer 2oo9, för att se om det fanns något som jag ville ha ur tidningen. En del hittade jag, och det är lite blandat också.


Detta hittade jag i Glaze Januari nummer 2oo9:

* "Union Jack"-väska, ASOS www.asos.com, 592 kronor- Chanel-inspirerad väska!

* Beiga Miu Miu-pumps, finns hos www.netaporter.com, 28oo kronor- Snygga skor!


* Kanebo Cellular Performance Recovery Concentrate, 25oo kronor- Lyxig essens som tillför huden energi och näring! Lite väl dyr dock!

* Lancôme Hydra Zen Neurocalm, 56o kronor- VILL HA! Gel som lugnar ner huden.

* Beige Cardigan, Monki, 35o kronor- Vanlig cardigan till vardags!

* Svart Body med Spets, Monki, 18o kronor- Vill ha! Snygg till fest!

* Make Up Store Läppglans, 14o kronor- Billigt och bra! 

* Make Up Store Face Mist Ansiktsspray, 195 kronor- VILL HA! Den är bra att ha! Den sprayas över applicerad makeup för att fixera, ge fukt och lyster!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards