Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Linda - 24 februari 2009 22:22

IACK, jag HATAR semlor! USCHA!

Dem är inte alls goda endast brödet tycker jag om.

Jag undrar, är jag den enda som inte gillar semlor?
Det är ju något som dem flesta verkar gilla.

Nu ska jag se lite på Oscarsgalan tills Victoria Silvstedts serie börjar, och sedan blir det sängen.

God natt på Er folks! Tjing tjong!

Av Linda - 24 februari 2009 20:35

Grattis Victoria och Daniel!

Ni såg verkligen lyckliga och kära ut.


Annars har det vart en härlig dag med sol på förmiddagen, och en bit in på eftermiddagen. Jag var ju ute imorse och cyklade en sväng på 25 minuter sammanlagt. Sen var jag hemma till halv två, och då gick jag ut på en låååång runda på 5o minuter. Jag gick från mig; genom Plantis, Odengatan och hela Bangatan fram till F-berget. Riktigt skönt var det med den långa Powerwalk rundan. Höll på att krocka med två hundar typ fippla med mobilen, och det var tur att jag såg dem i tid. Två arga Rottweilar tror jag att det var. Sen börja en annan svart hund (vette fan vad det var för hund) börja skälla på mig när jag gick förbi. Hundar har inte gillat mig idag! När jag var ute och gick åkte en bil förbi mig, och då fick jag en klump i bröstet :(

Förut var det väldigt gott med Ris, Kyckling Buffalo Wings, Béarnaisesås och Sallad till! Riktigt gott då jag var hungrig som en get!

Men har Ni haft en bra dag folks? Tjing tjong!

Av Linda - 24 februari 2009 17:00

Nu när jag har läst ut Glaze Januari nummer 2oo9, kom jag till en artikel med Michellw Willams som har vart gift med Heath Ledger. Tänkte skriva ner lite vad som stod i artikeln. 


Bioaktuella Michelle Williams berättar för Glaze om livet som ensamstående mamma, filminspelningen i Sverige och hur hon hanterar exfästmannen Heath Ledgers död.

Artikeln är skriven av Malin Lundblad. 


Med sitt nästintill osminkade ansikte och sin späda, 163 centimeter långa kropp ser Michelle fortfarande ut som den tonårstjej hon porträtterade i "Dawson´s Creek", tv-serien som för tio år sedan gjorde henne till ett känt ansikte. Men idag är hon en etablerad Oscarsnominerad skådespelerska - och mamma till treåriga dottern Matilda.  


Dottern har hon också med sig till Sverige medan hon spelar in "Mammut", Lukas Modyssons första internationella film.

- Matilda älskar att vara i Sverige, hon trivs jättebra och har otroligt roligt. Hon tar simlektioner och badat i två fantastiska inomhusbassänger, det gillar hon. Och vi bor i ett jättetrevligt hus här, berättar Michelle Williams för Glaze. 


En annan sak som är positivt med att spela in en film i Sverige när man är mamma: inspelningstakten är betydligt humanare än i Hollywood.

- Arbetstiderna är sensationella. Vi jobbar åtta till tio om dagen. Jag får en timmes lunchrast och Matilda är välkommen på inspelningsplatsen. Sånt har man aldrig hört talas om i Amerika. Jag är van vid att jobba 18 timmar i sträck, sex dagar i veckan, flera månader åt gången, och det är en väldigt stor påfrestning för ens förhållande, säger hon. 


Michelle sänker rösten vid ordet "förhållande", som om hon råkat säga för mycket. Hon och hennes tidigare fästman Heath Ledger, som är pappa till Matilda, var oerhört privata när det gällde deras relation och kommenterade den sällan. När Michelle väntade Matilda vägrade paret ens erkänna graviditeten förrän den var omöjlig att förneka.

Ironiskt nog var det inte förrän Heath Ledger förra året dog av en läkemedelsöverdos som Michelle öppenhjärtligt började tala om honom. Paret, som möttes under inspelningen av "Brokeback Mountain" 2oo5, hade separerat bara några månader innan hans död.

- Mitt hjärta är krossat. Jag är mor till den mest godhjärtade, livliga, vackra lilla flickan som är sin pappa upp i dagen. Det enda jag kan klamra mig fast vid är hans närvaro inuti henne, som uppenbarar sig varje dag. Hans familj och jag iakttar Matilda medan hon viskar till träd, kramar djur och tar två steg åt gången, och vi vet att han fortfarande finns hos oss, sa Michelle Williams i ett uttalande några dagar efter Heath Ledgers död. 


När "Mammut" har premiär den 23 januari har det gått nästan på dagen ett år sedan Heaths kropp hittades livlös i hans lägenhet i New York. Men enligt Michelle Williams har saknaden inte blivit lättare att hantera. 

- Det känns konstigt att säga, för jag är egentligen en optimistisk person, men på sätt och vis blir det bara värre. Ju mer tid som passerar desto, mer saknar man personen, berättar hon för Newsweek, med tårar i ögonen. 


Filmen "Mammut" spelades in på många olika platser i världen, bland annat Thailand och Filippinerna. När Michelle kommer till Trollhättan har hon precis varit i Indien och kallar Sverige "den totala motsatsen".

- Sverige påminner mig om platsen där jag växte upp. Som barn bodde jag i Minnesota, som har ett liknande klimat, berättar Michelle. 


Det är kanske inte så underligt att hon känner sig hemma i Sverige. Michelle är svenskättad och heter Ingrid i andranamn.

- Namnet Ingrid har följt med från generation till generation på min mammas sida av släkten och det ligger mig varmt om hjärtat. Jag brukade hata namnet Ingrid, men nu har jag lärt mig att uppskatta det. Det känns som att jag ser ut som folket här i Sverige, säger hon...

 

  

  

Av Linda - 24 februari 2009 11:11

Har Ni också fint väder idag? Här är det blå himmel med lite tunna vita moln, och blå himmel :)

Har redan vart ute och cyklat en runda idag. Var tvungen fixa lite grejjer. Så jag har redan vart ute och fått lite D-vitaminer! Fint väder, men liite kallt. Lite senare ska jag ut igen, men då ska jag gå istället. Man måste ju passa på medans solen skiner, och himlen är blå :)

Nu sitter jag och kollar på Efter Tio med Malou von Sivers ska fixa mig frukost nu också.

Ni får ha en trevlig tisdag folks! Tjing tjong!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards