Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Linda - 22 februari 2009 20:00


Om en timme kommer ännu en Beck-film nämligen; Advokaten :)

Jag hoppas att den filmen är lika bra som dem andra! Men det bästa idag är att jag får se HELA filmen - utan ett avbrott för att ta mig hem från jobbet. Har ju vart så dem senaste två söndagarna då kommit hem mitt i filmen, och inte riktigt hängt med. Så idag är det skönt att få se hela filmen för en gångs skull :)


Annars har detta vart en lugn helg, behövde faktiskt det! Men det blir tråkigt i längden också att bara ta det lugnt då blir jag för rastlös..

Nä, nu ska jag fortsätta se på The Hills innan Beck kommer!

Har Ni haft en bra helg folks? Tjing tjong på Er!

Av Linda - 22 februari 2009 16:00

Jag läste en intressant artikel i SOLOs Februari nummer 2oo9, som handlade om Victoria´s Secrets-modellerna. Dem hade med åtta stycken änglar, men jag valde att skriva lite om mina fyra favoriter istället. Följande kunde jag läsa i artikeln.


Änglar finns de? I vår mest älskade underklädesdröm Victoria´s Secrets existerar de i allra högsta grad, men frågan är om tjejerna verkligen är lika änglalika privat. SOLO ger dig koll på catwalkens sexigaste heligheter.

Artikeln är skriven av Anna Elalouf. 


OM ATT VARA EN VS-ANGEL

Att bli kontrakterad Victoria´s Secret-ängel är bland de mest ärofyllda uppdrag en modell kan få. Det innebär dessutom otroligt mycket klirr i kassan.


ADRIANA LIMA

ÅLDER: 27

HEMLAND: BRASILIEN

Det är inte för inte Adriana Lima ofta kallas för en av världens sexigaste kvinnor. Tjejen som tog modevärlden med storm blott 17 år gammal, är känd från flertalet kampanjer och modemagasin som till exempel Guess, Maybelline, Armani, Bulgari och självklart som en av Victoria´s Secrets änglar. Samarbetet med VS inleddes redan 1998 och två år senare skrev hon på kontraktet.

Brasilianska Adriana föddes som enda dotter till en 18-årig mamma och den lilla familjen växte upp under fattiga förhållanden. Adriana är strikt katolik och hade under sin uppväxt siktet inställt på den något annorlunda yrket, eller kallet, nunna.

Planerna lades ganska snabbt (och glatt) på hyllan när hon som 15-åring vann tävlingen "Supermodel of Brazil" och flyttade till syndens näste New York. Nu dejtar Lima den serbiske basketstjärnan Marko Jaric och bröllop kommer att stå i Brasilien någon gång under året. 


MIRANDA KERR

ÅLDER: 25

HEMLAND: AUSTRALIEN

Hon är kanske mest uppmärksammad för sitt on/off förhållande med Orlando Bloom, men Miranda Kerr är faktiskt den första australiensiska tjejen att få kontrakt med det gigantiska underklädesföretaget och är nu en ganska ny lättklädd ängel.

Med sin okomplicerade girl-next door look och en glödhet naturlig sexighet är det inte konstigt att Miranda är en av de mest eftertraktade modellerna. Inte bara VS har uppmärksammat hennes skönhet; på meritlistan finns också jobb för anna Molinari, Rock&Republic och Roberto Cavalli.

Om man ska tro Miranda själv så tillbringar hon sin lediga tid med att studera buddhism och skriva på en självhjälpsbok med den mycket originella titeln "Treasure yourself". Med boken vill hon hjälpa unga kvinnor att få bättre självkänsla.

Hon säger:

- Där jag växte upp fanns inga pretentiösa människor. Vi hade inga designerbutiker och det var aldrig en tävling om vem som hade vad, du kunde alltid vara dig själv. Jag värnar om att bibehålla den attityden trots allt som hänt mig.


ALESSANDRA AMBROSIO

ÅLDER: 27

HEMLAND: BRASILIEN

Nyblivna mamman Alessandra visar inga tecken på att vilja sakta ner med jobben. Snyggare än någonsin intog hon scenen på VS årliga show, bara några månader efter dotterns födelse, med en kropp de flesta av oss inte hade ens som fjortonåringar.

Men du kan ta det lugnt: Alessandra älskar bland annat att surfa och tränar också flera dagar i veckan med sin personliga tränare som framförallt fokuserar på hennes berömda bakdel. Övningen hon mest utför går under det smått komiska namnet "brazilian butt lift", ett mindre smärtsamt alternativ till det kirurgiska originalet. Alessandra är medlem i Victoria´s Secret-familjen sedan år 2ooo och har även varit en Guess-flicka och medverkat i den berömda Pirelli-kalendern. Flera stora märken har betalat henne miljoner för att fronta dem, bland annat Christian Dios, Gucci och Escada.

Alessandras inte så hemliga laster är choklad och favoritdrinken Capirihna.


KAROLINA KUKRKOA

ÅLDER: 24

HEMLAND: TJECKIEN

Blonda Karolina har redan varit verksam som modell i tio år trots att hon bara är 24. Hon är känd för sin enorma energi, positiva attityd och extrema arbetsmoral. Det sägs till exempel att hon under en period jobbade 23 veckor i sträck, utan en enda ledig dag.

Karolina valdes till VH1 och Vouges "Model of the year" år 2oo2 och blev en VS-ängel tre år senare.

Uppmärksamhet uppstod runt denna heta kvinna tidigare i år när hon efter en modevisning i Brasilien anklagades för att vara fet och ha celluliter, vilket skapade en enorm debatt i tidningar och TV. Vi kan tycka att landet som är känt för att ha modeller som svultit ihjäl borde vara tyst, men dumhet är som bekant inte olagligt. Tyvärr. Karolina själv verkade dock ta det hela med ro och ökade inte besöken till gymmet.

Hon är bosatt i New York med sin pojkvän sedan många år, och säger att en perfekt dag börjar med några timmar på gymmet och avslutas med en middag i goda vänners lag. Rolig fakta om Kurkova är för övrigt att hon saknar navel! Varför vägrar hon berätta, och man brukar retuschera hennes mage så hon får en liten inbuktning...

 


Av Linda - 22 februari 2009 12:55

Igår kväll satte jag på min favorit, min älsklingsfilm :)

Jag Älskar den här filmen, och serien också för den delen.

Jag har inte missat ett enda avsnitt av Sex and the City på teven, men jag äger även säsong 1, 4 och 5 på DVD-Boxar.

 

Första gången jag såg filmen var i somras med C., på Bergakungen; en varm, varm julikväll! Vi båda blev så himla nöjda med filmen, och vi ömsom skrattade, ömsom fick tårar. När vi hade sett klart filmen sa jag att den kommer jag köpa på DVD när den kommer ut - vilket jag gjorde :)


Jag har sett den två gånger nu hemma utöver att jag såg den på Bio. Båda gångerna när jag har sett den hemma så har jag verkligen gråtit. Inga jävla småtårar, utan riktiga, smärtsamma tårar. Speciellt i en scen när "Carrie" får panik. Den paniken fick jag i augusti ungefär den paniken...

Jag gråter för att jag känner igen mig så mycket i filmen på många sätt (men jag var ju inte på väg att gifta mig, men ändå).

Det är smärtan, sorgen som ingen annan ser, att inte vilja göra någonting på dagarna bara ligga och sova, bitterheten, känna sig ensammast i världen, och ingen jävel som förstår en...

Så känner jag när jag ser filmen, och det är det som får mig att gråta som ett ledset barn...


"Do I deserve to be happy? It doesn´t feels like it" 

(Citat från Carrie, antingen i filmen eller i serien kommer inte riktigt ihåg).

 

Av Linda - 22 februari 2009 12:45

Här är bilden som jag lovade dig att lägga upp :)

Sorry, att det tog några dagar bara.

Hoppas att den är till någon hjälp..


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards