Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Linda - 18 februari 2009 21:00

Jag har suttit och kollat lite på underkläder nu.

Känner mig lite hängig, men jag har hittat en jävla massa snygga underkläder som jag vill ha! Mycket mer än vad jag lägger upp här.

Dessutom är jag lite privat. Tar inte dem som jag tycker allra bäst om det är ju ändå lite privat med underkläder. Jag har ju hmmm, en hel del!


Bild 1+2 : Trosor från ASOS.

Bild 3+4: Trosor från H&M.

 

Av Linda - 18 februari 2009 17:00

Gud, vad skönt det är att vara hemma igen :)

Det tar på krafterna, och orken att ramla så med cykeln som jag gjorde förut! Kan ju säga att jag hatar den här jävla SNÖN ännu mer NU, och skitisen! Det är ju totalt livsfarligt med snö och skitis överallt.

Jag skulle lätt kunna lägga mig och sova nu - är sjukt trött. Men då skulle jag aldrig kunna somna sen ikväll bara, och det måste jag ju göra.

Orkar inte fixa mat nu heller. Bajs och det måste jag ju eftersom jag är hungrig. Får bli Kyckling Drumsticks, Ris, Currysås och Sallad till! När jag har ätit kommer jag bara ligga på soffan och inte göra ett skit resten av den här dagen och kvällen. Eller jo en dusch kommer jag ta.

Har NI haft en bra dag folks? Jag hoppas att Ni inte har ramlat som jag har gjort. Det gör ju för jääävla ont. Tjing tjong!

Av Linda - 18 februari 2009 16:00

Nu sitter jag på jobbet jobbar en lugn tid idag; 13.oo-16.3o så jag slutar snart :) SKÖNT! Har lite ont i huvudet.

MEEEEEN jag har ont som fan i vänster låret på sidan... Förut när jag cyklade till jobbet hade jag lite väl bråttom i en kurva, och plötsligt låg jag på marken. JÄVLAR vad jag har ont i mitt ben nu :( Faaaaan, kommer ha ett sexigt blåmärke på vänster sida nu.

Men snart ska jag hem :) Gött gött!


Av Linda - 18 februari 2009 11:58

Igår när jag satt och läste Cosmopolitans Februari nummer 2oo9, fastnade jag för just den här artikeln "Kan killar och tjejer bara vara vänner?". Jag tycker själv att man kan bara vara kompis med det motsatta könet, då en av mina allra bästa kompisar är just en kille, och honom har jag känt sen jag var sju år! Förutom honom har jag en hel del andra killkompisar. VAD TYCKER DU? 


Nära vänskap mellan en man och kvinna kan ibland vara knepigt. Hur blir man inte kär i den andre?

Artikeln är skriven av Anja Skeppe Grahn. 

 

Att män och kvinnor inte bara kan vara vänner ses ofta som en sanning. Den sexuella attraktionen, svartsjuka och de stora olikheterna mellan man och kvinna får förklara varför det inte funkar att bara vara kompisar.

"Fel!" säger Sverker Wadstein, relationscoach på Brarelationer.se.

"Det är dags att skrota den föreställningen. Numera är kvinnor och män mer jämlika och kan därför visst vara vänner". 


Den gamla uppfattningen kommer från en tid då kvinnor var hemmafruar och män var på arbetet, och den enda gången de träffades var det romantik på gång. Idag är det annorlunda, vi delar både intressen och jobb, och därför kan vi vara minst lika bra kompis med tjejer som med killar. Ändå finns det fortfarande vissa problem.


Film och teve förstärker gärna uppfattningen att män och kvinnor inte kan vara nära vänner utan att kärlek kommer in i bilden. Tjej- och killkompisar som blir kära är en av favoritingredienserna i romantiska komedier.

Både Julia Roberts i Min Bäste Väns Bröllop och Patrick Dempsey i Brudens Bäste Man kommer på att de alltid har älskat sin bästis. Chandler och Monica kunde inte förbli bara vänner i Vänner. Och Blair och Chuck i Gossip Girl kunde inte bara hålla sig till att intigrera. Nästan alltid slutar vänskap mellan man och kvinna med en romans i filmerna, inte konstigt att vi är skeptiska när en tjej och kille är nära vänner.


Våra förutfattade meningar gör också att det är upplagt för svartsjuka.

"Det viktiga är att du är öppen mot din pojkvän så att han känner att han är delaktig i din relation med killkompisen. Det bygger också på att du och din pojkvän har ett starkt förtroende för varandra", säger Sverker Wadstein. 


Något som kan uppstå och inte går att bortse ifrån är sexuell spänning. Men den behöver inte bli något problem.

"Jag tror att det nästan alltid finns en sexuell spänning när man är nära någon av det andra könet, det kan alltid uppstå attraktion eller intresse, men oftast gör vi inget av det. Om det blir en sexuell spänning med din killkompis kan du helt enkelt försöka låta det bara passera. Det behöver inte vara förbjudet med attraktion vänner emellan, man behöver bara inte göra något med den", säger Sverker Wadstein.


Sverker Wadstein tycker också att det finns fördelar med nära killkompisar.

"Du får en bild från någon med helt andra erfarenheter som du inte kan få från dina tjejkompisar eller din pojkvän. En killkompis har du mer distans till än din kille och därför kan han hjälpa dig att få nya perspektiv på saker"...

 

  

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards