Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Linda - 16 februari 2009 19:50

Idag var jag helt slut efter att ha tvättat idag, och ha sprungit upp och ner från tvättstugan sex gånger. Två gånger kom jag ner liite för tidigt. Tänker ju inte sitta där nere i 2o minuter och vänta på maskinerna :p Men det är jätteskönt att ha tvättat idag - nu har jag äntligen rena mysbyxor!


Medans jag höll på att tvätta tog jag en sväng på cykeln också det blev en runda på 3o minuter. Jag var rätt så jävla kall om benen när jag kom in inte om fingrarna den här gången :) Har vart ritkigt, riktigt kallt idag!

Efter att ha sprungit upp och ner idag, ville jag ha mat som går fort att laga, och inget avancerat. Så jag valde Spaghetti och Köttfärssås och lite Purjolök till! Det var jättegott, och den här maten uppskattas alltid.

Jag hade Felix Köttfärssås den är bra att ha hemma ibland om man vill ha maten klar snabbt! Litet tips bara :)


Av Linda - 16 februari 2009 17:00

Jag har idag läst ut CHIC nummer 2 (15 Januari) 2oo9, och jag fastnade för en liten artikel som handlar om Hérve Léger-klänningarna. Jag skulle själv vilja ha en sådan klänning, haha, det kan jag bara drömma om med tanke på vad dem kostar... Jag kunde läsa följande.


Om du är kurvig håller den in valkar och lyfter bysten, är du smal framhäver den nya former. Inte undra på att Hérve Légers bandageklänning är stjärnornas favorit på röda mattan!

Artikeln är skriven av Caroline Nilsson.  


Ni har sett den på massor av premiärer, den karaktäristiska tajta klänningsmodellen i stretchigt material som har kallats för "mumieklänningen".

Hervé Légers bandageklänningar kom på 8o-talet, men har gjort en rejäl comeback. Kändisar älskar att klänningsmodellerna är sexiga, hjälper dem att synas och samtidigt döljer skavanker som andra material elakt avslöjar.

 

En Hérve Léger-klänning är dyr: de kostar mellan 6995 och 25ooo kornor, men gör å andra sidan underverk för figuren. 

- Han har fattat kvinnokroppen och älskar att framhäva den. Man kan varken andas eller äta i den, men det är det värt, säger Emma Andersson och syftar på designern Max Azria som ligger bakom klänningarna.


Carolina Gynning, Victoria Silvstedt och CHICs chefredaktör Charlotta Flinkenberg är andra svenska fans.

- Jag har aldrig känt mig så sexig som i denna smickrande klänning. Bättre för figuren än en personlig tränare! säger Charlotta. 


I Sverige säljs märket enbart på Mrs H (www.mrsh.se), men du kan även köpa det via www.netaporter.com.


Av Linda - 16 februari 2009 12:04

Nu klockan tolv började min tvättid för den här gången. Jag har inte vart nere ännu ska strax gå ner till tvättstugan, och slänga in dem två första maskinerna. Jag har sjuktmycket kläder som ska tvättas idag - SHIT! Ändå är det ingen maskin med Sängkläder som ska tvättas den här gången, men en maskin med handdukar blir det ju som alltid. Får boka en ny tid i slutet av nästa vecka då har jag bytt mina sängkläder den här veckan. Dem tar ju så mycket plats i min tvättkorg. Vilket intressant inlägg?

Aja, tvätta måste ju alla göra så :p Nu ska jag ner till tvättstugan, och sedan ut och cykla en sväng. Sedan hem igen lagom till att maskinerna är klara för att slänga in två nya.

Ni får ha en bra måndag ute i Sverige folks! Tjing tjong på Er!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards