Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Linda - 9 februari 2009 20:12

Är precis nyduschad så himla skönt med en varm dusch på kvällen tycker jag. Nu fick jag ur all spray som jag hade i håret. Orkade inte ta det igår när jag kom hem runt tio.

Just det ja, idag är det två månader kvar tills domedagen för mig, hihi :p Nä, så illa är det inte, men jag vill ICKE fylla år mer!


Annars har det här vart en seg måndag tycker jag, var ute och cyklade en sväng på 2o minuter förut, och det var rätt livsfarligt på sina håll kunde ramlat på ett ställe, men jag satte ner fötterna och var beredd - Tur det!

Eftersom jag jobbade igår och åt Tacos i lördags hade jag massa Sallad kvar i kylskåpet så jag värmde ett Tortilla bröd och hade massa Sallad i, mycket gott! Hade ju ingen tanke på vad jag skulle äta idag. Seg dag, men skönt det efter allt krångel med magen igår! 


Förut när jag kollade på Nyheterna visade dem bilder från Australien. Det är riktigt, riktigt hemskt det som händer "Down Under". Herrejävlar vad det brinner där nere. Jag hörde att det var ett område lika stort som Blekinge som var helt utbränt. Tänker på alla människorna som har förlorat sina hem, familjemedlemmar, och alla djuren som får fly undan lågorna. Jag hörde att det är djur som kommer att bli ännu mer utrotningshotade nu. Stackars alla mina söta koalabjörnar :(

Dem intervjuade en man som hade förlorat sitt hem och sina barn, även grannens barn hade dött :( När jag fick höra detta fällde jag en tår! Så hemskt att förlora sitt hem, hela sitt liv och ens saker i en brand, jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för alla australiensare just nu som har förlorat något eller någon :(

Av Linda - 9 februari 2009 17:10

Idag har jag läst ut CHIC nummer 1 (3o December) 2oo9, och jag tyckte att artikeln med Christina Aguilera var bra. Så jag tänkte skriva ner lite om vad som stod i artikeln med henne.


Christina Aguilera kallar sig själv för superhjäte, har inget emot att vara en bitch och erkänner att hon lider av en personlighetsklyvning.

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen.


Att hantera en världskarriär och rollen som småbarnsmamma samtidigt är inte det lättaste. Under det senaste året har Christina Aguilera, 28, mest ägnat sig åt blöjbyte och amning, men nu är hon åter aktuell med samlingsalbumet "Keep Gettin´ Better: A Decade Of Hits".

När CHIC träffar Christina i Los Angeles är hon klädd i en superläcker ärmlös 6o-talsklänning och hon är -  sin vana trogen - hårt sminkad med knallröda läppar och naglar.


Du har en ny look för varje album. Hur ser din look ut nu?

- Det är lite space age blandat med popkonst från 196o- och 7o-talet. Jag har hämtat inspiration från Nico i Velvet Underground och från Andy Warhol. Jane Birkin hade också en stil som jag beundrar. Det långa raka håret, lösögonfransarna, de söta klänningarna.


Sexig popstjärna och mamma; kan man vara både och?

- Ja, det tycker jag absolut. Det kanske är lite av en personlighetsklyvning, men jag bejakar båda sidorna. Kvinnor har ju en livgivande sida; vi kan föda barn och det gör oss nästintill superhjältar, haha!

- Men vi har rätt att vara karriärskvinnor också. En målmedveten kvinna kallas ofta för bitch, men det tycker jag är fel. Jag ber inte om ursäkt för den jag är. Jag vet exakt vad jag vill och jag tar för mig.


Hur har du förändrats sedan du blev mamma?

- Jag tycker att det är viktigt att förbli ung i sinnet. Alltför många förlorar sig själva så fort de får barn. Jag tycker om mitt arbete och jag kommer att fortsätta med det trots att jag är mamma.


Men är det inte jobbigt att arbeta som artist när du har småbarn?

- Ibland. Det innebär en hel del resor, högt tempo och att jag måste fokusera på annat än Max. Men det innebär också en massa positiv energi. Jag vill kunna dela alla dessa aspekter av mitt liv med min son och visa honom, "se vad mamma gör förutom att byta blöjor".

Är det skönt att vara hemma ibland också?

- Självklart! Det bor en liten hemmafru i mig. Jag är ett organisationsmonster och jag gillar att tillbringa tid hemma med att organisera foton, pressklipp, smycken och andra prylar.


Vilket är ditt bästa stylingtips till CHICs läsare?

- Rött läppstift. Det funkar till allt - jeans eller balklänning.

Vilket är ditt bästa skönhetstips?

- Sömn. Det finns inte på flaska, bara du själv kan se till att få tillräckligt. Och bra sex! Bra sex är det allra nästa skönhetstipset, det är oslagbart.


Varför älskar du din man Jordan?

- Han är trogen och hundra procent pålitlig, en stadig klippa i mitt liv. Han förstår vem jag är och stödjer mig. Jag måste vara tillsammans med någon som hjälper mig att vara en kreativ artist...

 

Av Linda - 9 februari 2009 12:00

Idag är jag sjukt, sjukt trött!Dels är det efter igår när jag jobbade ett så långt pass, och sen efter att jag hade vart ute i lördags då jag var hemma tre.

Jag har inte alls ont i magen idag inte just nu i alla fall, vilket är jävligt skönt. Så ont som jag hade igårkväll när jag kom hem - USCHA!

Inatt har jag i alla fall sovit som en stock :) Har inte sovit så här bra sen mina grannar flyttade in i december. Så egentligen är det inte konstigt om jag är så trött som jag är. Sömnen var välbehövlig som jag fick!


Idag är det rätt fint väder så jag ska snart ge mig ut och cykla, men först ska jag till Polisen ska säga att min cykel är nu tillbaka hos MIG!  

Tror jag cyklar en lång sväng efteråt - eller jag får se lite hur det ser ut på marken. Igår var det is överallt så jag avvaktar tills jag kommit ut.

Annars kommer jag bara slappa idag faktiskt, orkar inte göra något speciellt! Ni får hur som hels ha en bra måndag folks! Ciao!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards