Alla inlägg under januari 2009

Av Linda - 4 januari 2009 12:24

USCH USCH USCH, vad kallt det är ute. Jag var ute nyss på balkongen för att känna efter hur kallt det var, och det är riktigt kallt ute! De hade ju sagt på lokalvädret i fredags att lokalt kan det bli upp till -15. Brrrrrrr, jag fryser ihjäl när det är så kallt ute! Bäst att hålla sig inne idag, om jag dels inte vill frysa ihjäl eller bli sjuk har inte tid med det nu.


Men det är synd att solen ska lysa och himlen är blå och fin! Jag vill ju gärna gå ut och cykla, men när det är så kallt är det varken värt det eller roligt. Speciellt inte för mina lår där jag inte har något som täcker dem! De är ju skitröda och frusna när jag kommit hem.

Äsch, får cykla imorgon eller en annan dag helt enkelt. Idag är det ju ändå trots allt söndag och då får man slappa och bara vara.

Jag tänkte sitta och läsa i min Plaza Kvinna idag, och den lär jag ju läsa ut. Men det är bra eftersom jag har så många andra tidningar som väntar på att bli lästa i min lilla hög.

Ni får ha en trevlig söndag folks vad Ni nu ska hitta på idag den fjärde januari 2oo9! Ciao!

Av Linda - 3 januari 2009 23:45

Just nu sitter jag och tittat på månen. Den är så stor och gul och den sover.

Jag skulle vilja åka upp till månen någon gång för att titta ner på folket som de gör i sagorna och i låten ”Jag vill ha en egen måne” av Ted Gärdestad. Lite måste man ju få drömma sig bort i den tråkiga trista vardagen emellanåt.

Snart kommer den försvinna nedanför Mösseberg, och den håller på att göra det nu. Jag älskar att sitta och kolla på månen - himlen är så fin också när den stora månen lyser upp himlen runt omkring den.

Strax ska jag lägga mig för att sova. Ni får sova så gott och god natt på Er folks!

Av Linda - 3 januari 2009 19:24


Just nu sitter jag och kollar på Jönssonligans största kupp. Tycker att den här filmen är rätt kass. Eller kanske inte kass, men den håller inte samma klass som de andra Jönsson-filmerna, tycker inte jag. Den första är inte speciellt bra den heller. Men kul att se dessa filmerna ändå. Är det bara jag som tycker att Stellan Skarsgård ser konstig ut i den här filmen?

Mina favoriter är Jönssonligan dyker upp igen, och Jönssonligan och den Svarta Diamanten. Favoriterna är Vanheden och Dynamit Harry. Haha, dem skrattar jag alltid åt :) Hade det inte vart för dem i filmerna, hade jag nog inte skrattat så mycket som jag gör ibland. Just Jönssonligan Dyker upp igen är min och Sa. favorit :) Jag kommer ihåg när hon var nere hos oss, och hälsade på i Göteborg för många år sedan så satt vi och kollade på den och bara skrattade. Sist när vi träffades pratade vi om den filmen, hihi :)


Idag har jag vart riktigt lat och bara slappat verkligen :) Men det behövs ibland det också. Den här helgen har jag valt som "jobba helg" om det skulle vara någon som blir sjuk. Dessutom är det sviiin kallt ute också, och då blir det mindre roligare att vara ute. Trivs bra inne under mitt varma duntäcke med datorn i knäet.

Eftersom jag vart så lat har jag inte lagat någon mat idag; det fick bli en Vesuvio Pizza från Staden! Här hemma hade jag massa sallad och gurka i kylskåpet så jag la det på min pizza också. Mycket gott tillsammans med dressing på.

Nu ska jag duscha och sen ska jag väl se på Körslaget eller något annat bra på teven. Ni får ha en fortsatt trevlig lördags kväll folks! Ciao!

Av Linda - 3 januari 2009 15:49

Jag var inne och kollade lite på www.nelly.com, och jag hittade lite fina kläder. Alltför noga tittade jag inte som jag kanske borde göra! Är lite sugen på att beställa hem något. Men jag är för trött för det just nu i planeten.

Vad tycker Du om kläderna förresten?


Ni får ha en fortsatt trevlig lördag! Ciao folks!


Av Linda - 3 januari 2009 12:50


Nu sitter jag under duntäcket i soffan och bara slappar samtidigt som jag ser på Tompan Rompan i Top Gun. Han är ju jäävligt snygg i den här filmen, tycker jag :) Han är i 2o-års åldern här. Jag har sett den förut och jag har för mig att den är rätt bra.. Vad tycker Du om filmen? Bra eller anus?

Nu ska jag forsätta dregla över Tompan Rompan. Ni får ha en bra lördag folks! Ciao

Av Linda - 2 januari 2009 23:29

Idag har jag haft en mys eftermiddag/kväll med Linda. Har haft det väldigt trevligt idag. Vi möttes utanför ICA där Linda handlade lite, och jag köpte mig billiga Tortilla Bröd - de går ju alltid åt här hos mig. Sen vandrade vi vidare hem till henne där vi spelade kort :) Var faktiskt väldigt kul när jag blev varm i kläderna. Jag är ju inget vidare bra på spel, men det här var kul. Man fick tänka logiskt många gånger. Tur att man var nykter, hade blivit för mycket för min hjärna annars..

Vi lagade mat ihop också :) Det var jättegott - det blev Kyckling i sås, Potatisklyftor och Sallad till. Hur gott som helst! Dina klyftpotatis blev grymt goda Linda ;) Varför kan inte mina bli så goda för..?? Något blir ju fel. Jättegott var det, och magen blev nöjd och glad...

Vi kollade på film också; på Dodgeball, den var väl så där tycker jag. Men det var ju bättre än den där jävla skitfilmen som gick på TV4. På Spåret tittade vi på med gillar det programmet det är bra fredagsunderhållning.

Snart ska jag lägga mig och sova. Ni får sova så gott folks! Natti natti.

Av Linda - 2 januari 2009 23:00

 

     


Jag läste ut CHIC nummer 12 (2o November) 2oo8, strax innan Nyår, men jag har inte hunnit att lägga upp saker som jag vill ha från tidningen förrän nu. Hann ladda upp bilderna tidigare idag i och för sig. Jag tyckte inte att det var något speciellt som man kunde läsa om i just det numret, men så blir det ibland. Går ju inte att hitta massa roliga artiklar i varje nummer, ibland blir det ju mer i en tidning än i andra tidningar.

Den här gången är det lite varierat, inte mycket av en enda produkt som till exempel smink (som är lättare att hitta). Det fanns en del snygga kläder och skor i tidningen, men jag hittade dem inte på nätet.


Detta hittade jag i CHIC nummer 12 (2o November) 2oo8
* Svarta Missoni-pumps, från www.Brandos.se, 5899 kronor- "Billiga" och bra skor hihi.

* Röd Acne-klänning, från www.Net-a-porter.com, 5998 kronor- Även denna klänning "billig" och bra. Ser mycket snyggare ut om den sitter på någon än på bilden tycker jag.

* Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lip Protectant Stick, 21o kronor- En Limited Edition Produkt.

* Bild på CHIC nummer 1 (2o November) 2oo8.

Av Linda - 2 januari 2009 12:45

Jag var vaken redan vid tiotiden idag då jag ringde ett samtal. Men jag tyckte att klockan var så himla tidigt för att gå upp och göra något. Jag var vaken i över en timme, och jag la mig i sängen för att vila lite. Jo, vad händer? Jag somnar om igen och sover rätt bra.. Det är så typiskt att sådana saker ska hända. Händer inte alltför ofta heller, men jag är väl lite trött och sleten efter Nyår i kroppen. Kan vara därför, men är inte säker.

Nu ska jag glo lite på teven ett tag och se om det finns något roligt att se på. Solen skiner idag med :) Så fint väder - helt underbart, men garanterat svinkallt. Ni får ha en trevlig fredag folks! Ciao

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards