Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

VATTENMELONEN

Av Linda - 20 januari 2009 17:46


Häromdagen kom jag och tänka på min favorit bok som just heter; Vattenmelonen - som Marian Keyes har skrivit. Jag ÄLSKAR hennes böcker. Om Du gillar chick-litt så tycker jag att Du ska läsa hennes böcker. De är så himla bra. och man kan lätt känna igen sig i vissa saker/händelser som står i hennes böcker. Jag skrattar, jag gråter och jag ler när jag läser den här boken. Nu var det några år sedan som jag läste den, men ack vad jag älskar boken! Jag har ju läst den två gånger också :) Har Du läst någon av Marian Keyes böcker? Eller har Du några roliga och bra chick-litt böcker att tipsa om?


Just Vattenmelonen handlar om Claire Walsh, och det har även skrivits böcker om hennes systrar som är väldigt bra med för den delen och dessa är; En oväntad semester, Änglar och Är det någon där?.

Just den sista boken har jag inte hunnit läsa ännu, men den lär vara lika bra som de andra böckerna tror ju jag :)


Detta kunde jag läsa på baksidan av boken:

Claire ligger på BB och har just fött sitt första barn när hennes man anländer. Inte för att stolt och lycklig för att se sin dotter. Utan för att meddela Claire att han lämnar henne för en annan kvinna, grannnens trista fru.

Förkrossad och förtvivlad flyr Claire från London hem till mamma, pappa och två yngre systrar i det röriga hemmet på Irland. Där ägnar hon några månader åt att dränka sina sorger i alkohol och driva resten av familjen till vansinne. Så en dag inträffar något som får henne att längta efter livet på nytt. Men först väntar hämnden på den otrogne ex-mannen...

 
 
Ellie

Ellie

20 januari 2009 18:27

Ja! Dom är ju sjukt söta :D

Jo, det är ju så.
Det är bara att skita i. Att du vart på Au Pair är ju iof en stor grej så =)

Har länge tänkt att läsa någon av Marian Keyes böcker jag med, men har inte kommit så långt än ^^

http://estella.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

20 januari 2009 18:58

Har läst Vattenmelon för flera år sedan. Och en oväntad semester, också längese. Och Änglar tror jag att jag har, samma sak med den sista. Men tror inte jag hunnit läsa den sista, lr så har jag det...Hmm kommer inte ihåg. :P

http://www.thelifeoflinda.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

20 januari 2009 19:06

det var svin kallt här för någon dag sedan. runt -20 grader. Men nu är det inte alls lika kallt! Däremot har det snöat i 2,5 dag! Så snö finns det gott om! :D
Några framsteg med cykeln?

http://fimpen.bloggagratis.se

 
**kyssar

**kyssar

20 januari 2009 20:14

Aaah det borde du inte :D jag har sett de i butik, men bara svarta så det kan vara en bra ide att beställa :D

stressa inte o tatuera dig bara så du blir missnöjd :

http://kyssar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards