Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

BRITNEY SPEARS

Av Linda - 13 januari 2009 16:50

Nu när jag har läst ut Glamours Januari nummer 2oo9, läste jag just en artikel som handlade om Britney Spears. När jag läste artikeln om henne i Glamour förstår jag ännu mer att hon har inte haft det lätt de senaste åren. Därför tänkte jag skriva ner lite om vad jag kunde läsa om i artikeln.


Hon är tillbaka! Hon har radat upp lika många skandaler som hits, men nu är Britney Spears tillbaka - frisk, med en ny figur och med ett rykande färskt album ute! I den här exklusiva intervjun med GLAMOUR pratar Britney om hur hon överlevde de turbulenta åren och hur hon idag försöker att vara en bra förebild för sina barn.

Artikeln är skriven av James Patrick Herman. 


Den historiska sagan om artisten Britney Spears började faktiskt i Sverige och i Cheiron-studion i Stockholm där hon spelade in debutsingeln "Baby One More Time", som är skriven av Max Martin och som blev en dundersuccé 1998. Därefter radade hon upp hit efter hit och miljonerna rullade in. Tyvärr har hennes privatliv inte varit lika framgångsrikt som hennes artistkarriär - i alla fall inte om man tittar tillbaka några år.


En kort titt i backspegeln: Det var under 2oo4 som hon hamnade på löpsedlarna efter sitt 55 timmar långa äktenskap med barndomsvännen Jason Alexander i Las Vegas. Bara någon månad senare syntes hon ihop med Kevin Federline och 2oo5 berättade paret att de väntade sitt första barn. I september samma år fick paret sonen Sean Preston och ett år senare föddes andra sonen Jayden James. År 2oo6 ansökte Britney om skilsmässa och det var då galenskaperna började.

 

År 2oo7 chockade hon hela världen genom att raka av sig håret, hon åkte in och ut från rehab och attackerade papparazzifotografer med ett paraply. Britney förlorade vårdnaden om sina barn då domaren ansåg att hon var olämplig som mamma och misstänkte att hon hade alkohol- och drogproblem. I januari 2oo8 skrev hennes pappa Jamie Spears under papper som omyndigförklarade Britney eftersom hon var "i akut behov av vård" - och som samtidigt gjorde honom till förmyndare och ansvarig för hennes personliga beslut och ekonomi.


MTV bjöd in Britney för att öppna VMA-galan 2oo8. Och superstjärnan gjorde också den entré som vi alla hade hoppats på att hon skulle göra. I en silverglittrig klänning från Versace som hon personligen hade fått av Donatella Versace, framförde hon superhiten "Womanizer" från senaste albumet "Circus", och Britney såg äntligen ut att må bra!

Du vann tre VMA-priser och fick stående ovationer. Hur kändes det?

- Det var fantastiskt! Det var verkligen coolt.

Vad tänkte du när du stod där på scenen?

- Det här året har varit hårt. Jag har slitit med mitt album, men jag visste inte riktigt hur folk skulle ta emot mig och min nya skiva. Men när jag fick de där priserna och såg alla fans i publiken, då insåg jag hur mycket kärlek det finns där ute i världen.

Du såg självsäker ut uppe på scenen!

- Det har varit ett galet år, jag har blivit starkare av allting jag har gått igenom.


Alla i den här världen verkar ha en åsikt om hur du är. Vilken är den största missuppfattningen om dig?

- Jag hatar att gå ut, jag gillar inte alls att gå på nattklubbar. Jag gillar inte att ha en massa människor runt omkring mig. Jag älskar att vara hemma och se på teve, gärna "Let´s Dance", eller att läsa en Danielle Steel-bok. Jag är en ganska tråkig person.


Det är snart 2oo9, kommer du att avge några nyårslöften?

- Jag måste sluta att oroa mig så mycket, jag oroar mig hela tiden. Och bli gladare, Jag måste också lära mig att inte ta saker och ting så seriöst. Och sluta att bita på naglarna! Att spela in det här albumet hjälpte mig att sluta tänka på vissa saker. Musik är terapi för mig...


 
 
agnez

agnez

13 januari 2009 17:41

haha jo älgkött äts väl en del här.. min pappa jagar så de är därför. såå gott. helt klart de bästa köttet. hih jo ibland måste man va duktig. vet inte va ja å älsklingen ska äta ti midda ida. men de bli säkert nå. ha itne riktigt haft fokus ida på em sen mamma ringde me de glada nyheterna (kolla i bloggen) men nu känns de bättre! kram

http://www.agnez.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards