Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

World Trade Center..

Av Linda - 11 januari 2009 12:35

Igår gick den här filmen World Trade Center på TV4. Jag kollade på filmen med ett halvt öga, och på datorn med det andra halva ögat. Det är synd då jag hade ju velat kolla bättre på filmen. Men den var nog rätt bra jag såg ju de "värsta" scenerna. Nicholas Cage spelade en av rollerna i filmen också. Han är en bra skådespelare.


När jag såg filmen kom jag och tänka på den dagen, den elfter september 2oo1. Jag minns den dagen som om det vore igår.

Det var en tisdags eftermiddag här i Sverige, och jag satt i skolan och hade Körkortsteori (skit tråkig lektion och helt onödig). Vi satt och kollade i de där pärmarna, och vi skulle svara på en massa frågor. Min lärare sa att vi skulle se på en film, och klockan var då efter klockan tre svensk tid, och han sätter på teven. På teven ser vi hur det brinner i det första WTC-tornet, och alla i klassrummet sitter med öppna munnar, och ingen fattar vad det är som händer. Då ser vi det andra planet flyga in i det andra tornet. Vi tror att det är en film - att det inte är på riktigt. Alla blev så chockade, och ingen av oss kunde koncentrera sig på filmen eller resten av lektionen då detta var det enda vi pratade om. Jag minns att vår lärare gick iväg när han satt på filmen, och han sa sedan när filmen var slut att det var på riktigt det som hände. Jag har för mig att vi fick sluta en halvtimme tidigare den dagen istället för 16.3o :)

Denna nyhet präglade hela mediavärlden en lång tid framöver och det var ett samtalsämne alla pratade om.

Ja, USCH världen är allt bra hemsk ibland.. 

 
 
Ingen bild

Helena

11 januari 2009 13:20

Den filmen är ju gör bra :)
Jag förstår dig, jag blir också så när jag har "lingonveckan" super känslig.Bröt ihop som fan igår. Tror det är mina minipiller som spökar, gör att det blir ännu värrs :(

 
Ellie

Ellie

11 januari 2009 14:17

Jahaa, men då var det inte farligt alls ju.
Jag har hört att det kostade typ 2000 för 3 dar :/
Kanske inte stämmer.

Ska kolla in Monki strax =)

http://estella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards